09arzil
Goto Top

Zugriff auf Workstation per DameWare verweigert

Hallo zusammen!

Ich habe in meinem Windows 2000 Netzwerk DameWare im Einsatz. Der Zugriff und die Steuerung auf alle Workstation funktioniert einwandfrei.

Seit kurzem habe ich allerdings bei einer Workstation Probleme mit dem Zugriff, der mir nun mit folgender Fehlermeldung verweigert wird:

1.)

The DameWare Mini Remote Control Service is not running on AP02.

Would you like to start it now?

2.)

Winsock Connect Error:
System Error: 10061
System Message:
Es konnte keine Verbindung hergestellt werden, da der Zielcomputer die Verbindung verweigerte.


3.)

The error 10061 indicates there is nothing listening on the specified port. The most common reason for this occurance is when the Mini Remote Control client agent (service) is not installed on the Host computer in question or there is a mismatch in port usage (default port is 6129).

4.)

The remote computers appear to be running Windows NT/2000. Will try to interrogate the service control manager to determine if the Mini Remote Control client agent (service) is installed and/or running.

5.)

Ping returned: IP Success

6.)

Interrogation of the Mini Remote Control client agent (service) indicated that it is installed but not running.

7.)

Winsock Connect Error:
System Error: 10061
System Message:
Es konnte keine Verbindung hergestellt werden, da der Zielcomputer die Verbindung verweigerte.


8.)

The error 10061 indicates there is nothing listening on the specified port. The most common reason for this occurance is when the Mini Remote Control client agent (service) is not installed on the Host computer in question or there is a mismatch in port usage (default port is 6129).

9.)

The remote computers appear to be running Windows NT/2000. Will try to interrogate the service control manager to determine if the Mini Remote Control client agent (service) is installed and/or running.

10.)

Ping returned: IP Success

11.)

The Mini Remote Control client agent (service) appears to be installed and running on the remote host but we are still unable to connect via TCP/IP on the selected port. The following are some common reasons for this occurrence but are not limited to these listed.
#1 Mismatch in port usage (default port is 6129).
#2 Name Resolution - Try to use IP Address.
#3 Proxy configuration.
#4 Firewall configuration.
#5 Network configuration.


Kann von Euch jemand etwas damit anfangen? Ich bin leider nicht soweit, dass ich das alleine in den Griff bekomme und wäre daher
für Eure Hilfe sehr dankbar.

Die Workstation läßt sich anpingen und ein trace funktioniert auch.
Der Dienst ist so konfiguriert, dass er automatisch gestartet wird.


Danke

Content-Key: 16102

Url: https://administrator.de/contentid/16102

Printed on: April 19, 2024 at 08:04 o'clock

Member: erbuc
erbuc Sep 15, 2005 at 07:41:16 (UTC)
Goto Top