Exchange edb - alle Elemente gelöscht
Hallo,
wir haben von Ex2007 nach Ex2010 migriert. Die Daten liegen alle schon auf dem Ex2010. Nun ging es um die Abschaltung / Entfernung des Ex2007.
Dabei wurden auf dem Ex2007 die öffentlichen Ordner gelöscht (das war falsch ...). Nun sind die Daten auch in den öffentlichen Ordnern im Ex2010 'weg'.
Ein Blick mit Ontrack PowerControls in die EDB zeigt alle Daten an, allerdings mit dem Status "Deleted". Somit sind alle Daten noch da, aber werden nicht mehr angezeigt.
Nun meine Frage: wie bekomme ich alle Daten wieder in den Status "Un-Deleted"?
viele Grüße
LS
wir haben von Ex2007 nach Ex2010 migriert. Die Daten liegen alle schon auf dem Ex2010. Nun ging es um die Abschaltung / Entfernung des Ex2007.
Dabei wurden auf dem Ex2007 die öffentlichen Ordner gelöscht (das war falsch ...). Nun sind die Daten auch in den öffentlichen Ordnern im Ex2010 'weg'.
Ein Blick mit Ontrack PowerControls in die EDB zeigt alle Daten an, allerdings mit dem Status "Deleted". Somit sind alle Daten noch da, aber werden nicht mehr angezeigt.
Nun meine Frage: wie bekomme ich alle Daten wieder in den Status "Un-Deleted"?
viele Grüße
LS
Bitte markiere auch die Kommentare, die zur Lösung des Beitrags beigetragen haben
Content-ID: 220081
Url: https://administrator.de/forum/exchange-edb-alle-elemente-geloescht-220081.html
Ausgedruckt am: 16.04.2025 um 17:04 Uhr
6 Kommentare
Neuester Kommentar
hallo,
...
Recover Public Folders
You can recover deleted folders from public folder databases, provided that you’ve set a deleted item retention period for the public folder database from which the folders were deleted and the retention period hasn’t expired. If both of these conditions are met, you can recover deleted folders by completing the following steps:
1. Log on to the domain using an account with administrative privileges in the domain or using an account with full control over the public folders you need to recover.
2. After starting Outlook, access the Public Folders node, and then select the parent node that contained the public folders. For example, with a top-level folder, you’d select the All Public Folders node, but with a subfolder of a top-level folder, you’d select the node for the top-level folder.
3. On the Tools menu, select Recover Deleted Items. The Recover Deleted Items From dialog box appears.
4. Select the folders you want to recover, and then click the Recover Selected Items button.
5. Each folder restored by the recovery operation has “(Recovered)” appended to the folder name. After you verify the contents of the folder, you can complete the recovery operation by doing the following:
Restoring the original folder name Right-click the folder, select Rename, type a new name, and then press Enter.
Restoring the folder’s e-mail addresses Right-click the folder, and then select Properties. In the Properties dialog box, click the E-mail Addresses tab. Edit each e-mail address so that it’s restored to its original value.
LG, ticuta1
...
Recover Public Folders
You can recover deleted folders from public folder databases, provided that you’ve set a deleted item retention period for the public folder database from which the folders were deleted and the retention period hasn’t expired. If both of these conditions are met, you can recover deleted folders by completing the following steps:
1. Log on to the domain using an account with administrative privileges in the domain or using an account with full control over the public folders you need to recover.
2. After starting Outlook, access the Public Folders node, and then select the parent node that contained the public folders. For example, with a top-level folder, you’d select the All Public Folders node, but with a subfolder of a top-level folder, you’d select the node for the top-level folder.
3. On the Tools menu, select Recover Deleted Items. The Recover Deleted Items From dialog box appears.
4. Select the folders you want to recover, and then click the Recover Selected Items button.
5. Each folder restored by the recovery operation has “(Recovered)” appended to the folder name. After you verify the contents of the folder, you can complete the recovery operation by doing the following:
Restoring the original folder name Right-click the folder, select Rename, type a new name, and then press Enter.
Restoring the folder’s e-mail addresses Right-click the folder, and then select Properties. In the Properties dialog box, click the E-mail Addresses tab. Edit each e-mail address so that it’s restored to its original value.
LG, ticuta1
Zitat von @laster:
Leider kann das Tool nicht alle Inhalte recovern. Manche Ordner (mit vielen Unterordnern und Objekten) werden nicht
wiederhergestellt.
Leider kann das Tool nicht alle Inhalte recovern. Manche Ordner (mit vielen Unterordnern und Objekten) werden nicht
wiederhergestellt.
http://www.symantec.com/business/support/index?page=content&id=TECH ...
LG, ticuta1