E-Mail im Exchange Server anders anzeigen lassen
Hallo
Gibt es die Möglichkeit, dass man eine E-Mail-Adresse mit dem Exchange Server anders anzeigen lassen kann?
Als Beispiel:
Originale Adresse:
miriam.raschle@sg.labnet.local
nun soll aber statt der ganzen domäne nur folgendes stehen:
miriam.raschle@sg.labnet.ch
Wenn es möglich ist, was kann ich tun?
LG
Gibt es die Möglichkeit, dass man eine E-Mail-Adresse mit dem Exchange Server anders anzeigen lassen kann?
Als Beispiel:
Originale Adresse:
miriam.raschle@sg.labnet.local
nun soll aber statt der ganzen domäne nur folgendes stehen:
miriam.raschle@sg.labnet.ch
Wenn es möglich ist, was kann ich tun?
LG
Bitte markiere auch die Kommentare, die zur Lösung des Beitrags beigetragen haben
Content-ID: 187205
Url: https://administrator.de/forum/e-mail-im-exchange-server-anders-anzeigen-lassen-187205.html
Ausgedruckt am: 27.12.2024 um 14:12 Uhr
3 Kommentare
Neuester Kommentar
Hallo, Kathy.
1) After installing the E2010 SERVER – Create One Send connector to send mails to internet & checked the Anonymous users permission on Default <SERVER> Receive connector to receive mails from internet.
2) After that Create Accepted Domain – Organization Configuration àAccepted Domain Tab – Create New Accepted Domain yourdomain.com
3) Create a Email address for Organization Configuration àEmail Address Policy Tab -- Create New Email Address policy for Domain (yourdomain.com) – Select Accepted Domain for Email address and Browse and select the yourdomain.com
Checked whether all the users have proper Email address is assign or not.
4) After doing that Checked whether you have proper outbound IP & MX record.
5) Now you are ready to send & Receive mails.
Quelle:
Oder in deutsch:
Gruß
1) After installing the E2010 SERVER – Create One Send connector to send mails to internet & checked the Anonymous users permission on Default <SERVER> Receive connector to receive mails from internet.
2) After that Create Accepted Domain – Organization Configuration àAccepted Domain Tab – Create New Accepted Domain yourdomain.com
3) Create a Email address for Organization Configuration àEmail Address Policy Tab -- Create New Email Address policy for Domain (yourdomain.com) – Select Accepted Domain for Email address and Browse and select the yourdomain.com
Checked whether all the users have proper Email address is assign or not.
4) After doing that Checked whether you have proper outbound IP & MX record.
5) Now you are ready to send & Receive mails.
Quelle:
Oder in deutsch:
Gruß