Automatische Signatur unter Exchange 5.5????
Hallo,
gibt es eine möglichkeit, für alle Postfächer eines Exchange 5.5 Servers eine automatische Signatur an alle Emails zu hängen?
ansonsten müsste ich nämlich folgende Signatur in jedes Outlook einbinden
Diese E-Mail enthält vertrauliche und/oder rechtlich geschützte Informationen.
Wenn Sie nicht der richtige Adressat sind oder diese E-Mail irrtümlich erhalten haben,
informieren Sie bitte sofort den Absender und vernichten Sie diese Mail.
Das unerlaubte Kopieren sowie die unbefugte Weitergabe dieser E-Mail ist nicht gestattet.
wenn es noch andere möglichkeiten geben sollte, ich bin für alles offen
danke west
gibt es eine möglichkeit, für alle Postfächer eines Exchange 5.5 Servers eine automatische Signatur an alle Emails zu hängen?
ansonsten müsste ich nämlich folgende Signatur in jedes Outlook einbinden
Diese E-Mail enthält vertrauliche und/oder rechtlich geschützte Informationen.
Wenn Sie nicht der richtige Adressat sind oder diese E-Mail irrtümlich erhalten haben,
informieren Sie bitte sofort den Absender und vernichten Sie diese Mail.
Das unerlaubte Kopieren sowie die unbefugte Weitergabe dieser E-Mail ist nicht gestattet.
wenn es noch andere möglichkeiten geben sollte, ich bin für alles offen
danke west
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Ausgedruckt am: 19.11.2024 um 10:11 Uhr
3 Kommentare
Neuester Kommentar
Das Ding findet man derzeit in jeder dritten E-Mail und ist genauso beliebt wie der Disclaimer auf dubiousen Websites und keines sinnlos. Rechtlich bietet es keine zusätzliche Absicherung, denn das Post/Briefgeheimnis bietet hier den größtmöglichen Schutz. Darüberhinausgehenden Forderungen in einem solchen offen Mail sind zwecklos, müßten diese ja erst von der Gegenseite bestätigt werden. Ein einseitiges Rechtsgeschäft ist hier so nicht möglich.
Andest sähe es aus, wenn die Mail verschlüsselt wäre und die Verschlüsselung gewaltsam geöffnet werden würde. Dies würde dem öffnen eines Briefes gleichkommen.
**
Um deine Frage zu beantworten, ja das geht und zwar wie folgt:
Auch zu finden unter: http://www.purenetworking.net/HintsTips/Exchange_Disclaimer.htm
Ever wanted to add a company wide disclaimer to all your external emails? Well now you can with this handy little IMS extension that allows you to attach a message to every e-mail your company sends or receives.
PRE-REQUISITES: Exchange 5.5 Service Pack 1
OVERVIEW
1. Copy the IMSEXT.DLL to Exchange
2. Register the DLL
3. Configure Exchange
4. Configure the Server
5. Stop and restart Exchange
1. Copy IMSEXT.DLL to your Exchange server
Press the link below to download the IMSEXT.DLL
Save the DLL in EXCHANGE\CONNECT\MSEXCIMC\BIN directory on your service.
DOWNLOAD IMSEXT.DLL
2. Register the DLL
START, PROGRAMS, COMMAND PROMPT
Change to the directory where you copied the file and type REGSVR32 IMSEXT.DLL
(Sample screen is shown below)
You should get a confirmation screen, press OK
3. Configure Exchange
START, PROGRAMS, MICROSOFT EXCHANGE, EXCHANGE ADMINISTRATOR and double click Internet Mail Service.
Select the routing tab and tick the box and use browse to locate the file you copied as below.
Press OK , and press OK to the confirmation screen. From the menu choose FILE, EXIT to close the Administrator.
Save the following registry file and run it on the server. This contains a generic disclaimer and additional settings to ensure routing works.
SAVE THIS FILE AND RUN ON THE SERVER
You can alter the message by editing the saved copy of your file and the re-running the file on the server.
4. Stop and Restart the Exchange Mail Connector
START, SETTINGS, CONTROL PANEL, SERVICES
Highlight Microsoft Exchange Internet Mail Service and press STOP then press START.
Send some test emails and you should find that all external emails should now include a disclaimer!
Andest sähe es aus, wenn die Mail verschlüsselt wäre und die Verschlüsselung gewaltsam geöffnet werden würde. Dies würde dem öffnen eines Briefes gleichkommen.
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Um deine Frage zu beantworten, ja das geht und zwar wie folgt:
Auch zu finden unter: http://www.purenetworking.net/HintsTips/Exchange_Disclaimer.htm
Ever wanted to add a company wide disclaimer to all your external emails? Well now you can with this handy little IMS extension that allows you to attach a message to every e-mail your company sends or receives.
PRE-REQUISITES: Exchange 5.5 Service Pack 1
OVERVIEW
1. Copy the IMSEXT.DLL to Exchange
2. Register the DLL
3. Configure Exchange
4. Configure the Server
5. Stop and restart Exchange
1. Copy IMSEXT.DLL to your Exchange server
Press the link below to download the IMSEXT.DLL
Save the DLL in EXCHANGE\CONNECT\MSEXCIMC\BIN directory on your service.
DOWNLOAD IMSEXT.DLL
2. Register the DLL
START, PROGRAMS, COMMAND PROMPT
Change to the directory where you copied the file and type REGSVR32 IMSEXT.DLL
(Sample screen is shown below)
You should get a confirmation screen, press OK
3. Configure Exchange
START, PROGRAMS, MICROSOFT EXCHANGE, EXCHANGE ADMINISTRATOR and double click Internet Mail Service.
Select the routing tab and tick the box and use browse to locate the file you copied as below.
Press OK , and press OK to the confirmation screen. From the menu choose FILE, EXIT to close the Administrator.
Save the following registry file and run it on the server. This contains a generic disclaimer and additional settings to ensure routing works.
SAVE THIS FILE AND RUN ON THE SERVER
You can alter the message by editing the saved copy of your file and the re-running the file on the server.
4. Stop and Restart the Exchange Mail Connector
START, SETTINGS, CONTROL PANEL, SERVICES
Highlight Microsoft Exchange Internet Mail Service and press STOP then press START.
Send some test emails and you should find that all external emails should now include a disclaimer!