sarekhl
Goto Top

Frage zum GoogleDocs-Viewer

Hallo zusammen,

über den GoogleDocs-Viewer (docs.google.com/gview) kann man (z.B.) PDF-Dokumente in seine WebSite einbetten, die nicht zwangsläufig bei Google Drive hochgeladen sein müssen (siehe hier).

Was mich dabei interessieren würde, und was ich nirgends gefunden habe: Wird eine PDF-Datei, die mit dem GoogleDocs-Viewer angezeigt wird, dabei von Google indiziert und in der Suchmaschine verfügbar gemacht? Oder verzichtet Google hier mal aufs Daten sammeln?


Danke im Voraus,
Sarek \\//_

Content-Key: 326875

Url: https://administrator.de/contentid/326875

Printed on: April 18, 2024 at 01:04 o'clock

Member: Rudbert
Rudbert Jan 20, 2017 at 08:10:08 (UTC)
Goto Top
Hi,


https://www.google.com/intl/en/policies/terms/

Some of our Services allow you to upload, submit, store, send or receive content. You retain ownership of any intellectual property rights that you hold in that content. In short, what belongs to you stays yours.

When you upload, submit, store, send or receive content to or through our Services, you give Google (and those we work with) a worldwide license to use, host, store, reproduce, modify, create derivative works (such as those resulting from translations, adaptations or other changes we make so that your content works better with our Services), communicate, publish, publicly perform, publicly display and distribute such content.



Gruß
Member: jan.xb
jan.xb Jan 20, 2017 at 13:44:23 (UTC)
Goto Top
Kannst du das PDF-File nicht direkt in einem iframe einbinden? Moderne Browser zeigen dann doch ihren eigenen PDF-Viewer an, oder nicht?
Member: SarekHL
SarekHL Jan 20, 2017 at 15:30:12 (UTC)
Goto Top
Zitat von @jan.xb:

Kannst du das PDF-File nicht direkt in einem iframe einbinden? Moderne Browser zeigen dann doch ihren eigenen PDF-Viewer an, oder nicht?

Ist das so? Meines Wissens haben nur Firefox und Chrome einen eigenen PDF-Viewer. Irre ich mich?
Member: SarekHL
SarekHL Jan 20, 2017 at 15:50:46 (UTC)
Goto Top
Zitat von @Rudbert:

When you upload, submit, store, send or receive content to or through our Services, you give Google (and those we work with) a worldwide license to use, host, store, reproduce, modify, create derivative works (such as those resulting from translations, adaptations or other changes we make so that your content works better with our Services), communicate, publish, publicly perform, publicly display and distribute such content.

Was die AGB erlauben ist das eine, die Frage ist, was tatsächlich passiert ...